Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Klik hier om contact op te nemen.

Wat kan een Nobilis medewerker voor mij of voor mijn naasten betekenen?
Nobilis is reeds 15 jaar gespecialiseerd in ouderenzorg aan huis; we leveren aanvullende mantelzorg, aanvulling op de thuiszorg en/of zorg bij dementie. Onze medewerkers ondersteunen een oudere, echter kunnen we ook de eigen mantelzorgers ontlasten. Onze dienstverlening is divers; van huishoudelijke hulp, persoonlijke thuiszorg, samen boodschappen doen tot simpelweg prettig gezelschap. Het zijn slechts enkele voorbeelden van wat onze medewerkers voor u kunnen betekenen. Uw wensen of die van uw naaste staan voorop. Nachtzorg en 24-uurs zorg is ook mogelijk, uw wens is hierbij leidend. 

Vanuit welke regio kan ik bij Nobilis terecht?
Nobilis levert 24-uurs zorg in heel het land. Voor kortere zorgmomenten zijn we voornamelijk actief in de regio Kennemerland. Bent u opzoek naar thuiszorg in Amsterdam of Amstelveen? Ook dan kunt u bij ons terecht!

Wat is particuliere thuiszorg?
Nobilis biedt hoogwaardige kwalitatieve zorg aan huis. U of uw naasten schakelt zelf onze dienstverlening in, hierdoor is er sprake van maatwerk waarin u zelf bepaalt hoe onze dienstverlening er precies uit komt te zien. 

Omdat u zelf onze dienstverlening inschakelt, is er sprake van particuliere thuishulp. Dit wil overigens niet zeggen dat u geen vergoeding kunt krijgen voor de diensten van Nobilis. Voor het betalen hiervan kunt u bijvoorbeeld uw persoonsgebonden budget (PGB) inzetten.

Kan ik Persoonsgebonden budget (PGB) ontvangen?
Met een PGB mag u zelf bepalen van wie u zorg krijgt. Indien u een indicatie heeft voor zorg en ondersteuning mag u zelf kiezen om de indicatie als Persoonsgebonden budget te ontvangen. U vraagt zelf een PGB aan bij uw gemeente, zorgkantoor of zorgverzekeraar. Indien gewenst kunnen wij u hierbij ondersteunen.

Meer weten? Klik dan hier. 

Waarom een Nobilis medewerker?
Omdat u dan weet dat de medewerker goed en eerlijk voor haar diensten en conform CAO betaald wordt; dat ze verzekerd is, niet alleen voor later (pensioen, WW) maar ook tijdens het werk. Al onze medewerkers beschikken over de juiste ervaring en diploma’s voor de (zorg)ondersteuning die gewenst is. 

Kan ik de thuiszorg regelen voor mijn vader of moeder?
Natuurlijk kunt u een Nobilis medewerker aanvragen en inzetten voor iemand anders dan uzelf.

Meer weten? Klik hier om contact op te nemen.

Ben ik een mantelzorger?
U bent mantelzorger als u hulp of zorg biedt aan iemand waarmee u een sociale relatie hebt. Denk hierbij aan uw partner, moeder of vader. De hulp of zorg die u geeft is vrijwillig, u krijgt hier niet voor betaald. Mantelzorg wordt vaak langere tijd gegeven en kan behoorlijk intensief zijn. Daarbij varieert mantelzorg qua invulling: van helpen het huishouden draaiende te houden tot hulp en verzorging bij ziekte. Als Mantelzorger kunt u niet zomaar stoppen met geven van hulp, zonder deze hulp kan de ander zich namelijk niet langer redden. Dat maakt mantelzorg heel waardevol, maar vormt dit soms een zware belasting op de mantelzorger. 

Waarvoor kan de mantelzorger bij Nobilis terecht?
De Nobilis medewerker is gespecialiseerd in ouderenzorg aan huis. Nobilis levert aanvullende mantelzorg, aanvulling op thuiszorg of zorg bij dementie. Onze medewerkers ondersteunen een oudere, maar kunnen ook de eigen mantelzorgers ontlasten. Het gaat om het verrichten van huishoudelijk werk, verlenen van persoonlijke zorg, samen boodschappen doen en koken. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van wat Nobilis kan betekenen. Uw wensen of die van uw naaste staan voorop. Ook regelt Nobilis nachtzorg, 24-uurs zorg en hulp aan huis.

Lees hier meer over de aanvullende mantelzorg activiteiten van Nobilis.

Kunnen de medewerkers omgaan met dementie?
De meeste medewerkers hebben een speciale cursus over dementie in de thuiszorg gevolgd. Zij weten hoe ze daarmee om moeten gaan.

Krijg ik altijd dezelfde medewerker op vast afgesproken dagen en/of tijden?
Indien de door ons voorgestelde medewerker bij u past blijft zij of hij bij u ingezet worden. Vertrouwen en een fijne band hebben met uw medewerker is essentieel als iemand bij uw thuis komt.

Meer weten? Klik hier om contact op te nemen.

Ik heb een suggestie of een klacht. Hoe kan ik deze indienen?
Wij proberen iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. U kunt zelf een klacht indienen, maar u kunt zich ook door iemand laten vertegenwoordigen. De klachtenprocedure beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten bij Nobilis. Laat u ons direct weten dat er een klacht is door te bellen met uw persoonlijke contactpersoon 023-5100333 of te mailen naar info@nobilis.nl.